Cu toții asociem calitatea aerului din școli cu o mai bună concentrare a elevilor, însă monitorizarea nivelului optim mai are și alte beneficii precum: prevenția afecțiunilor respiratorii sau a celor cardiovasculare și, de asemenea, împiedicarea agravării astmului.

 

Prin identificarea și reglarea nivelelor de ozon (O3), dioxid de nitrogen (NO2), dioxid de sulfur (SO2) și a monoxidului de carbon (CO), cei mai prezenți poluanți în aer, sistemele IoT permit școlilor să pună la dispoziție clase în care calitatea aerului este îmbunătățită substanțial de filtrarea acestor poluanți.

În cazul acestui client, au fost implementate sisteme de monitorizare a aerului bazate pe senzori diferențiați pentru fiecare componentă a aerului, astfel permițând o customizare totală a calității aerului, bazată pe rapoarte generate automat. Acești algoritmi inteligenți de colectare și scanare a unor date care, de altfel, variază permanent în funcție de factorii de mediu, compară nivelele optime de oxigen din clasele de studiu cu cele actuale, tocmai pentru a putea propune optimizări automate, transmise direct server-ului central sau urcate în cloud-ul prestabilit.